Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-04-11 15:26:51

Harry
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-11-23
Bijdragen: 4

Examen NHA

Hallo,

Ik volg de thuiscursus Zweeds voor gevorderden van het NHA en heb 19 juni a.s. examen.
Heeft iemand van jullie toevallig zo'n examen wel eens gedaan (of ken je iemand die het gedaan heeft) en zo ja: wat kan ik verwachten?

Tack och hej,
Harry

Offline

 

#2 2011-08-07 15:42:29

Jinthe2002
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-08-06
Bijdragen: 1

Re: Examen NHA

Hallo Harry,

Ik heb ook de Zweedse cursus bij de NHA gevolgd en denk na over het examen.
Aangezien jij volgens mij al bent geweest, wat is jouw ervaring?

Groeten
Ronald

Offline

 

#3 2011-08-24 22:10:30

Harry
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-11-23
Bijdragen: 4

Re: Examen NHA

Hallo Ronald,

Ik heb inderdaad vorig jaar examen gedaan en ben geslaagd (weliswaar hakken over de sloot maar toch).
Het is natuurlijk persoonlijk en makkelijk gezegd als je het hebt gehaald maar het is goed te doen.

Het examen bestond uit 5 delen. De eerste 4 waren vertaal- en invulopgaven en de nadruk ligt op "onregelmatigheden" in de ruimste zin van het woord: onregelmatige werkwoorden, meervoudsvormen, bijvoeglijk naamwoorden etc. Er zit geen multiple choice bij en een woordenboek mag je niet gebruiken.
Je moet nederlandse zinnen vertalen in het Zweeds en bijvoorbeeld voorzetsels plaatsen in zweedse zinnen.

De laatste opgave is het schrijven van een zweedse brief naar aanleiding van een nederlandse tekst. In mijn geval was het een informele brief aan een vriend in Zweden bij wie ik eerder op bezoek was geweest en met wie ik een afspraak moest maken om me te laten afhalen van de luchthaven op een bepaalde dag en het plannen van een uitstapje.

Hoop dat je er wat aan hebt en lucka till als je ervoor gaat.

Ha det bra,
Harry

Offline

 

#4 2011-08-24 22:14:12

Harry
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-11-23
Bijdragen: 4

Re: Examen NHA

Ja sorry... zag het te laat. Wel slagen maar vervolgens lucka till ipv lycka till schrijven.

evengoed welgemeend

Offline

 

#5 2012-08-05 21:34:15

Renate
Gast

Re: Examen NHA

Ha Harry en Ronald,

Wat waren jullie overwegingen om examen te doen na de cursus en niet alleen een getuigschrift aan te vragen? Ik doe nu de cursus beginners en twijfel nog of ik examen ga doen of bijvoorbeeld eerst de gevorderdencursus en dan examen.

Groetjes,
Renate

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB