Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-09-02 14:06:13

algo
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2010-09-02
Bijdragen: 1

Inlärningsmetod

Hoi!
Efter att ha hittat det här forumet under en liten slösurf är jag nu mer peppad än någonsin att lära mig Nederländska/Holländska! big_smile
Men jag har lite funderingar. Och jag skulle gärna vilja ha tips.

Gör man som på den gamla goda tiden i skolan när det var dags för ett nytt språk?
Djurnamn > räkneord > hälsningsfraser > enklare gramatik > osv? (Ja kanske inte så exakt, men ni fattar wink)

Det kanske finns bättre sätt?
Jag är inte så bakom flötet som det kanske låter så det ska nog gå bra vilket som, men alla tips och erfarenheter är välkomna!

Jag har kollat igenom diverse trådar och kommit fram till att jag tyvärr inte kan åka till Stockholm för att gå kurs. Jag får förlita mig på gratisgrejer på internet/tidningar/musik/tv m.m.


Tack!

Offline

 

#2 2010-09-05 13:53:53

elina
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2010-09-05
Bijdragen: 1

Re: Inlärningsmetod

Jag är också sugen på att lära mig nederländska för en ev. flytt dit. Har ingen möjlighet att gå någon kurs heller, så jag ska göra ett försök på egen hand!

Offline

 

#3 2010-11-15 15:09:35

Adrianne
lid/medlem
Uit: Uppsala, Sverige
Geregistreerd: 2010-11-15
Bijdragen: 13

Re: Inlärningsmetod

Hejsan! Om du är sugen på att lära dig "the basic stuff" så att säga så rekommenderar jag en kurs från Bokus på USB. Kostar 280:- att beställa, och där kan vi verkligen snacka om bassaker. Färger, kroppen, klockan, lite enklare meningar osv. Jag köpte den och den är bra. Fast lär man sig fort så tröttnar man snart. Skulle rekommendera dig att försöka få tassarna på någon lite mer avancerad kurs. Finns bra DVD-kurser på Bokus också men de kostar lite mer tyvärr. Håller själv på att spara till en sådan nu, julklapp till mig själv. smile

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB