Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-09-21 12:49:23

Emma7
juniorlid/juniormedlem
Uit: Nijmegen
Geregistreerd: 2010-09-21
Bijdragen: 2

Svenskar i Nijmegen?

Hejsan, har nyligen flyttat till Nederlanderna och letar nu efter andra svenskar att kunna prata och umgas med.
Bor i Nijmegen, bor det nagra fler har eller nagonstans i narheten?

Det skulle vara roligt med nagon from av kontakt.

Mvh
Emma

Offline

 

#2 2010-11-01 12:47:36

jörgen
Gast

Re: Svenskar i Nijmegen?

tjo du ráka inte vara den emma man traffade pa skollan for ca 2 veckor sen? xD  Bor oxxa i nijmegen  hatert om man ska vara nága . skulle ju vara najz att tjata lite sve med nagon igen hehe ^^

 

#3 2010-11-07 21:47:06

Eriksson
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2010-11-07
Bijdragen: 1

Re: Svenskar i Nijmegen?

Hejsan!
Jag bor också i Nijmegen . Flyttade hit för en månad sedan. Har ni hittat några bra språk kurser? Först så sa dem att jag skulle få s.k inburgningskurs gratis men när vi pratade med Gemente så sa dem att det bara var invandrare som inte var med i EU som fick det gratis.

Håller på att kolla på internet nu. Jag var här i Holland 3 månader i somras, så jag förstår det mesta alla pratar om men lite svårare för mig att prata Holländska, det går men behöver träna på grammatik osv.

Det är så svårt att hitta lägenhet/ hyrhus. Ska på möte med entree så fort som möjligt och se om det finns något dem kan hjälpa till med.

MVH Eriksson

Offline

 

#4 2010-11-08 13:09:44

jörgen
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2010-11-01
Bijdragen: 1

Re: Svenskar i Nijmegen?

Hejsan,

jag gar pa Capabel Taal pa Groenestraat i Nijmegen, finns inburgering dar med, e en bra skolla tycker jag, jag e ju hollandare men flyttade till sverige nar jag va 8 o flyttade ner igen for ca 6 manader sen, men jag ha da inte betala nagot for att ga dar, du kan ju höra dig for, lycka till

MvH Jorgen.

P.S
Har du / ni msn eller liknande kan du / ni adda mig on ni vill, e ju lite lattare da smile  "jsfransz@hotmail.com"

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB