Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-10-17 09:38:08

rose
Gast

letar efter någon som vill lära sig holländska

hej!
jag letar efter en svensk flicka som bor i amsterdam och vill träna tala med mig! jag är 25 år och har läst svenska och jag har bott i stockholm under ett halvt år. jag har läst psykologi och juridik och nu jobbar jag. jag saknar sverige och vill fortsätta att träna mitt språk!
kanske kan vi (börja med) skriva (eller chatta) på facebook eller mejla ) shorty(underscore)pq(at)hotmail(dot)com
hoppas att vi hörs!!!
Hälsningar, Rose.

 

#2 2010-12-05 09:11:51

rose
Gast

Re: letar efter någon som vill lära sig holländska

ingen?

 

#3 2011-05-12 12:41:50

Olof.Hognert
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-05-12
Bijdragen: 1

Re: letar efter någon som vill lära sig holländska

Jo, sure, vi kan prata på facebook! Jag är 22 år, pluggar filosofi och genusvetenskap, och funderar på att göra min master i Holland. Jag ska läsa nederländska på Göteborgs universitet nästa termin så vi kan mejla på svenska om du vill! Sedan när jag börjar plugga vore det trevligt att skriva på nederländska till dig lite! Dock är jag inte av önskat kön, jag är man, men det borde inte spela någon roll, eller?

Jag censurerar mitt namn, jag tror du förstår.

Mitt namn är:
''H*n*e*s - H*g*e*t'
'*a*n*e* *o*n*r*'

Offline

 

#4 2011-05-15 18:24:57

shinichi7
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-05-15
Bijdragen: 1

Re: letar efter någon som vill lära sig holländska

Vi er Norges største uavhengige tilbyder av forbrukslån uten sikkerhet og vi finner det beste forbrukslån for akkurat deg. Centum Finans samarbeider med de 6 beste bankene for forbrukslån i Norge. Du sender inn kun en søknad for forbrukslån og vi tar jobben videre med å finne det beste lånetilbudet.

---------------------

forbrukslån

penger

Offline

 

#5 2011-05-15 20:48:53

camillastahl@hotmail.com
Gast

Re: letar efter någon som vill lära sig holländska

Hoi Roos!

Ik woon in Maastricht waar ik en master op het universiteit studeer. Ik ben bezig met nederlands te leren, maar ik vind het moelijk omdat iedereen zo goed Engels praat! Ik zou graag met jou in het Zweeds en Nederlands praten en schrijven. Na de zomer will ik graag naar Amsterdam verhuizen om en baan te vinden, dan kunnen we ook ontmoeten voor spreekoefeningen smile

Du får ursäkta att min holländska i skrift inte är så bra än! Men skicka gärna ettt mail (camillastahl (at) hotmail.REMOVE-THIS.com) så hörs vi!

Camilla

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB