Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-11-15 10:55:42

Adrianne
lid/medlem
Uit: Uppsala, Sverige
Geregistreerd: 2010-11-15
Bijdragen: 13

Tips på en bra språkkurs?

Hejsan!

Jag är en tjej som precis har börjat försöka lära mig nederlänska på egen hand men det går väl lite sådär. Beställde hem en baskurs (och då menar jag verklige bas!) från Bokus som jag inte blev så imponerad av. Skulle gärna vilja gå djupare ned i det hela och behöver alltså hitta en kurs/utbildning online som kan hjälpa mig med detta. Vill inte bara lära mig att tala utan även att läsa och skriva på samma gång. Tycker grammatiken är lite lurig faktiskt...

Alla tips uppskattas! Vore även roligt med någon "brevkompis" eller liknande som jag kunde träna med. Practice makes perfect. wink

Offline

 

#2 2010-11-15 13:43:46

petoffel
Gast

Re: Tips på en bra språkkurs?

Vi kan skriva när du vill och övar tillsammans.   smile Groetjes, Petra (petoffel (at) hotmail.REMOVE-THIS.com)

 

#3 2010-11-15 15:06:25

Adrianne
lid/medlem
Uit: Uppsala, Sverige
Geregistreerd: 2010-11-15
Bijdragen: 13

Re: Tips på en bra språkkurs?

Tack tack för erbjudandet! Jag har dock inte kommit så långt så jag kan bilda meningar än. Håller fortfarande på att försöka lära mig simpel meningsbyggnad men det tar tid. Har inte världens bästa ordföråd heller tyvärr. =/
Jag tar gärna upp erbjudandet dock! big_smile

Offline

 

#4 2010-11-15 15:53:00

petoffel
Gast

Re: Tips på en bra språkkurs?

Oroa dig inte, jag har inte heller (mycket) kunskap av svenska språket. Sedan i september jag har börjat med en kurs i svenska, efter att jag var i Uppsala i somras. Man måste börja någonstans, inte sant? Det sägs 'övning ger färdighet' och 'många bäckar små', alltså?        big_smile  smile

 

#5 2010-11-16 13:01:23

Adrianne
lid/medlem
Uit: Uppsala, Sverige
Geregistreerd: 2010-11-15
Bijdragen: 13

Re: Tips på en bra språkkurs?

Du kan ju jättebra svenska Petra! yikes Önskar jag kunde lika bra nederländska. Men det kommer väl antar jag. wink

Offline

 

#6 2011-01-14 01:27:55

Ninnin
Gast

Re: Tips på en bra språkkurs?

Hej,

Jag bor i Uppsala och vill lära Svenska. I am Dutch, maybe we can do a language exchange?
Groetjes Nina

 

#7 2011-01-27 08:14:15

Adrianne
lid/medlem
Uit: Uppsala, Sverige
Geregistreerd: 2010-11-15
Bijdragen: 13

Re: Tips på en bra språkkurs?

Ninnin schreef:

Hej,

Jag bor i Uppsala och vill lära Svenska. I am Dutch, maybe we can do a language exchange?
Groetjes Nina

Yeah, sure! I'm up for it! big_smile All ways for me to learn dutch are good ways. wink At the moment I basicly don't know anything so... It would be a lot of fun!

Hälsningar Lisa

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB