Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2012-06-13 12:52:48

AmyV
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2012-06-13
Bijdragen: 2

Gezocht: Subjects for research project/ Vrijwilligers voor onderzoek

Hi everyone,

My name is Amy, and at this moment I'm doing a research project for a thesis in order to finish my Bachelor studies Dutch language and culture at Utrecht University. The subject of this thesis is bilingualism Swedish- Dutch.

It's a small research project to the Dutch language proficiency of native Swedish children. I've only heard recently that I'm allowed to start the research, so I'm searching for people who would like to be involved in the project on short- term! (next week or beginning of week 26 max).

I'm looking for children around the age of 5 years old (4-6 is fine), with Swedish (-speaking) parents, but living in the Netherlands. In an interview of max. 1 hour, me and the child will talk about pictures in a children's picture book. The conversations will be recorded to analyse the data, but the name of the child will be anonymous in the final paper. The interview can take place at your families house.

Do you know a Swedish family/ are you living in NL and do they/ you have a child in the age of 4-6 that is able to speak both Swedish and Dutch? Please feel free to contact me! a.m.h.vanderven (at) students.uu.REMOVE-THIS.nl

Offline

 

#2 2012-06-20 10:52:59

Pix
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 215

Re: Gezocht: Subjects for research project/ Vrijwilligers voor onderzoek

Ik ken er wel een aantal, maar mijn tip is dat je de Zweedse schoolverenigingen (in Utrecht, Wassenaar, Arnhem en Rotterdam )vraagt om contacten. Je kunt ook de Zweedse kerk in Rotterdam benaderen, de Zweedse club in Amsterdam, de Zweeds-Nederlandse vereniging of SWEA. Op zo'n manier zul je genoeg gezinnen kunnen vinden.

Offline

 

#3 2012-06-20 11:02:31

AmyV
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2012-06-13
Bijdragen: 2

Re: Gezocht: Subjects for research project/ Vrijwilligers voor onderzoek

Dank voor je reactie. Uiteraard heb ik aan het begin van mijn onderzoek direct opgenomen met deze verenigingen. Van een groot aantal heb ik echter geen enkele reactie ontvangen. De Zweedse kerk heeft mij geholpen aan ten minste één proefpersoon (mogelijk twee). Omdat de tijd echter begint te dringen (2 juli deadline) en ik in de afgelopen weken zeer weinig/ geen respons heb gehad (ook omdat veel kinderen slechts Engels leren) heb ik ervoor gekozen om een bericht op deze website te zetten. Ik ben op zoek naar ten minste nog 2 proefpersonen, dus alle hulp is welkom!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB