Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2006-10-17 12:44:12

Lein
Gast

Gezocht: Zweedse msn-contactpersoon

Hallo,

Ik heb net mijn derde les Zweeds gehad en het lijkt me wel leuk om af en toe eens live te kunnen praten met een echte Zweed. Dit zal me waarschijnlijk helpen in het leren van de taal.

Weet iemand hoe ik aan een Zweedse msn-contactpersoon geraak? Hoe stel je je msn dan in op de Zweedse taal?

groetjes uit België

Marjolein

 

#2 2006-10-17 13:08:21

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Gezocht: Zweedse msn-contactpersoon

Hey!

Misschien zijn er op dit forum wel Zweden die met je willen chatten...  Verder kan je ook eens kijken op ons nieuwe IRC-kanaal smile (zie de topic daarover), al zitten daar momenteel denk ik vooral Nederlanders en af en toe een Belg (alleen ik, bij mijn weten smile).

Je kan ook eens kijken op www.ungdomar.se, een Zweedse forum- en blogsite, maar ik weet niet of je Zweeds daar al goed genoeg voor is...

MSN instellen op Zweeds, dat snap ik niet echt, je kan toch om het even welke taal typen in MSN?  De speciale Zweedse letters (ö, ä en å) kunnen wel eens lastig zijn natuurlijk maar dat los je enkel op door je toetsenbordinstelling te veranderen of door ze met je huidig toetsenbord te proberen te typen.  Vermits je Belgisch bent is de kans groot dat je een azerty-toetsenbord hebt, wat de ö en ä relatief gemakkelijk te typen maakt (al wordt het wel vermoeiend als je chat...).  De å kan je typen met (linker)alt + 134 op je keypad (cijfers rechts op je toetsenbord), de Å met alt-143.

Pieter

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB