Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-03-05 21:40:32

Habter
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-03-05
Bijdragen: 1

Holländska/Svenska Bok?

Hej jag har precis börjat lära mig holländska genom flera olika internetsidor.Men jag vill helst ha mer som en skolbok eller liknande som är i svenska och holländska. Vet någon vart man kan få tag på en sån bok om den nu finns?

Offline

 

#2 2007-03-07 19:14:56

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Holländska/Svenska Bok?

Jag har i alla fall aldrig hört av en sådan bok. Här i biblioteket finns det massor av böcker till nederländskundervisning men de är antingen på nederländska eller på engelska. Det finns några som har en ordlista på engelska, turkiska, arabiska, men antagligen är marknaden till svenskar som vill lära sig nederländska för liten.

Offline

 

#3 2007-03-11 04:58:14

Gunnar
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-08-22
Bijdragen: 2

Re: Holländska/Svenska Bok?

Jodå, det finns böcker. Jag vet inte om det finns en sådan bok som man skriver i, men det finns iallafall böcker som beskriver grammatiken. En bok heter Nederländsk Grammatik skriven av "Rooy, Jaap de & Wikén Bonde, Ingrid". Det är denna bok som används i de nederländska kurserna på högskolan. Finns någon/några till, men kika på akademibokhandeln så finner du säkert.

Offline

 

#4 2007-03-12 16:14:59

Anja
Gast

Re: Holländska/Svenska Bok?

Boken av Wikén Bonde är från 70-talet och inte särskilt inspirerande. Kan du få tag i Grundkurs i Nederländsk Grammatik av Mona Arfs, så skulle jag absolut rekomendera den.

Kolla www.gotebok.se (Det är Göteborgs studentbokhanel och jag tror att men kan beställa den ffrån dem. De har den i varjefall.)

Lycka till!

Anja

 

#5 2007-03-12 16:22:43

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Holländska/Svenska Bok?

Det har varit inlägg om Nederländska läroböcker tidigare på den här forummet: http://ordbok.lagom.nl/obforums/viewtopic.php?id=232

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB