Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-05-28 13:21:03

Feline
juniorlid/juniormedlem
Uit: Öland-Zweden
Geregistreerd: 2007-05-28
Bijdragen: 2

snaps-/bröllopsvisor (drankliederen)

Hoi hoi,

In augustus trouw ik met mijn zweedse vriend en ik ben momenteel druk bezig de bruidloft te regelen.
Wij trouwen hier in Zweden en dat betekend dat er een heel deel snapsvisor gezongen zullen worden tijdens het diner.
Zover ik weet hebben wij in nederland niet echt deze traditie maar ik hoop dat jullie mij misschien toch kunnen helpen een paar liedjes te vinden die mijn hollandse gasten zouden kunnen zingen. Ik ben anders bang dat ze zich buitengesloten zullen voelen?

Alvast bedankt! smile

Offline

 

#2 2007-05-28 16:16:30

harry73
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 235

Re: snaps-/bröllopsvisor (drankliederen)

Alvast gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Nederlandse bruiloften zijn vaak wat minder formeel dan Zweefse. Dat is in ieder geval mijn ervaring. En dan kan ik me voorstellen, dat je bang bent, dat je Nederlandse gasten zich buitengesloten (en overdonderd) voelen als iedereen plotseling in het Zweeds begint te zingen.

Onder studenten is er wel iets van een drinkliederencultuur in Nederland, eventueel met engelstalige liedjes. Ze varieren enigzins per universiteit en studentenvereniging. Maar dat zijn dan waarschijnlijk ook liedjes die je Nederlandse gasten niet kennen.

Googel eens op "If the ocean was whiskey and I was a duck"

Dan heb je natuurlijk altijd nog Hell and Gore als vertaling van Helan går. Dan kan iedereen meezingen.

Anders is het misschien een leuk idee om iemand een drinkliedje speciaal voor jullie te laten schrijven op een eenvoudige Nederlandse melodie. Dat wordt dan waarschijnlijk de knaller van de avond

Offline

 

#3 2007-05-28 16:44:19

Ronja
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-05-20
Bijdragen: 18

Re: snaps-/bröllopsvisor (drankliederen)

Oh ja, studenten hè. Dan heb ik ook nog wel een liedtekstenboekje van mijn introductie. En een door mijn introductiegroep zelf geschreven lied op de maat van the drunken sailor met als refrein 'hup, hee, en nog een biertje'...


* Var vänlig och rätta mina fel *

Offline

 

#4 2007-06-01 12:00:28

Feline
juniorlid/juniormedlem
Uit: Öland-Zweden
Geregistreerd: 2007-05-28
Bijdragen: 2

Re: snaps-/bröllopsvisor (drankliederen)

Bedankt voor de hulp Ronja.
Ik zal wat gaan googlen, misschien dat ik wat meer vind.
Jammer eigenlijk dat we deze traditie niet in holland hebben.
Misschien moet ik gewoon een deel van een bekend nummer nemen (typ andre hazes). smile

Niemand anders die een zweeds/hollands bruidloft heeft gehad en misschien een festhäfte heeft gemaakt?

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB