Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-10-15 19:58:29

Melis
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-06-26
Bijdragen: 3

Internationale school in Zweden met Nederlandse les?

Hoi allemaal,

Ik studeer voor lerares Nederlands en wil graag met stage naar het buitenland. Het klinkt misschien niet erg logisch als ik zeg dat ik dan naar Zweden wil gaan, maar ik wil graag weer voor een langere tijd terug naar Zweden. Nou vraag ik mij af of een van jullie weet of er een (internationale) school ergens in Zweden is waar ook Nederlands wordt gegeven of eventueel andere informatie voor stage in Zweden wat betreft het Nederlands. Ik spreek zelf een beetje Zweeds en ben bezig met een cursus Zweeds.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Melissa

Offline

 

#2 2007-10-15 22:13:46

VVesley
lid/medlem
Uit: Rijnsburg
Geregistreerd: 2007-04-04
Bijdragen: 103

Re: Internationale school in Zweden met Nederlandse les?

De Nederlandse School in Stockholm is gehuisvest in de British Primary School en verzorgt twee uur per week na schooltijd les in de Nederlandse taal. Behalve op de British Primary School worden ook taallessen aan de Stockholm International School gegeven.

Susann Janssen van Hoof is de secretaris van de Nederlandse School. Haar telefoonnummer is: 0046-8-7551564, mobiel: 0046-76-8110727 of e-mail: famjanssenhoof (at) hotmail.REMOVE-THIS.com

Isabelle Poutsma is de leerkracht van de Nederlandse School in Stockholm. U kunt haar bereiken via e-mail isabelle2210 (at) hotmail.REMOVE-THIS.com

Offline

 

#3 2007-10-15 22:19:12

VVesley
lid/medlem
Uit: Rijnsburg
Geregistreerd: 2007-04-04
Bijdragen: 103

Re: Internationale school in Zweden met Nederlandse les?

Offline

 

#4 2007-10-16 07:24:58

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Internationale school in Zweden met Nederlandse les?

Hallo Melis,

Je kunt zou ook kunnen proberen een baantje te krijgen op een gewone Zweede school, waar kinderen met Nederlandse ouders op gaan. Je zou daar dan moedertaalleraar (hemspråklärare) kunnen zijn. Veel succes in ieder geval!

Offline

 

#5 2007-10-16 07:31:02

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Internationale school in Zweden met Nederlandse les?

Hier is een baan voor 4 maanden voor een leraar Nederlands. Er wordt wel gevraagd dat je Zweeds kunt, maar proberen kost niets!

Offline

 

#6 2007-10-16 15:53:33

Pix
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 215

Re: Internationale school in Zweden met Nederlandse les?

Volgens mij heeft ook de school van Nederlund een leraar Nederlands nodig - in Skåne kunnen ze de vraag naar Nederlandse lessen bijna niet meer aan. Dit is dan niet een Nederlandstalige school, maar een soort avondschool voor kinderen met een nederlandstalige achtergrond. Kijk naar www.nederlund.se en neem contact op met die schoolvereniging.

Offline

 

#7 2007-10-17 23:21:12

harry73
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 235

Re: Internationale school in Zweden met Nederlandse les?

Neem anders contact op met de Nederlandse ambasssade in Stockholm en het Nederlandse consulaat in Malmö en Göteborg.
Grote kans dat zij op de hoogte zijn van Nederlandse lessen in Zweden en stagemogelijkheden als leraar Nederlands.

Offline

 

#8 2009-04-30 11:40:50

Stella Giuseppin
Gast

Re: Internationale school in Zweden met Nederlandse les?

Hallo,

Je kunt me schrijven op  stella.giuseppin.nlconsulaat (at) hotmail.REMOVE-THIS.com en dan kan ik je verschillende tips geven.
Stella Giuseppin
consulair medewerkster en lerares Nederlands in Malmö

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB