Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2008-04-09 20:38:39

jelle
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2008-04-09
Bijdragen: 1

transport in zweden

goeieavond,

Ik ben een student uit brugge en ik moet in het europees jongeren parlement jullie land verdedigen in verband met het transport.
Ik vroeg me af of er in zweden een autovignet is en ik had ook nog graag een zweedse mening gekregen op de vraag: Dient de EU het invoeren van nationale autowegvignetten voor buitenlanders te verhinderen, of blijft deze maatregel een zaak van de nationale staten?  Of is dit typisch een kwestie die op EU-niveau moet worden opgelost?
Jullie weten natuurlijk het best hoe het in het land gesteld is, dus daarom vraag ik dit. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

alvast bedankt op voorhand.
groeten jelle

Offline

 

#2 2008-04-13 14:34:49

Jeroen
juniorlid/juniormedlem
Uit: Stockholm
Geregistreerd: 2008-04-13
Bijdragen: 2

Re: transport in zweden

Hoi Jelle,

Hier in zweden is geen sprake van een nationaal autovignet voor de snelwegen. Vorig jaar is er in Stockholm wel een belastingsysteem ingevoerd voor autos die de stad in en uitrijden: Trängselskatt. Iedere keer dat je de stad binnenkomt of verlaat, betaal je een bepaald bedrag. Tolpoorten registreren met camera's automatisch wie er in of uit rijdt. Betalingen kunnen automatisch worden afgeschreven. Buitenlandse auto's zijn hiervoor gevrijwaard.

Offline

 

#3 2008-04-13 22:50:51

Grytolle
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-05
Bijdragen: 564

Re: transport in zweden

Auto's kunnen beter, om wille van de omgeving, verboden worden. >sad

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB