Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2008-12-14 15:57:03

hhuisman
lid/medlem
Uit: Tilburg
Geregistreerd: 2008-08-17
Bijdragen: 11

Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Dag,

ik overweeg volgende zomer een cursus Zweeds van enkele weken te volgen in Uppsala, bij het UISS (Uppsala International Summer Session). Heeft daar iemand van het forum ervaring mee?

Alvast dank voor alle tips,

Henk.

Offline

 

#2 2008-12-14 21:31:49

zappy
lid/medlem
Uit: Turnhout
Geregistreerd: 2006-11-24
Bijdragen: 134

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Klinkt interessant. Zou je wat meer informatie kunnen geven aub?

Offline

 

#3 2008-12-15 10:52:43

hhuisman
lid/medlem
Uit: Tilburg
Geregistreerd: 2008-08-17
Bijdragen: 11

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Kijk maar op www.uiss.org.

Als iemand daaraan heeft deelgenomen hoor ik graag hoe het was, de folder is uiteraard heel positief maar dat was die van windows 3.0 ook.

Alvast dank,

Henk.

Offline

 

#4 2008-12-15 16:36:13

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Er werd eens op dit forum verteld over zo'n cursus, ik weet niet of 't juist die cursus is. De student kreeg op het laatste moment te horen dat er voor haar geen plaats meer was, d.w.z. toen de reis en kamer allemaal al geregeld was.

Ik kan 't niet meer terugvinden, maar misschien dat iemand 't zich herinnert?

Offline

 

#5 2008-12-15 21:58:45

SELANNE20
Uitgesloten
Geregistreerd: 2008-02-24
Bijdragen: 61

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Ja, ik herinner het me nog wel.
Het ging toen ook over een al gereserveerd kattenpension tongue


[img]http://img299.imageshack.us/img299/8202/23516lb4.gif[/img]

Offline

 

#6 2009-01-04 11:28:57

Tamar
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-20
Bijdragen: 27

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Ik hoorde gisteren van iemand dat ie niet zo goed is. Je leert er niet zoveel ofzo, in ieder geval niet voor de prijs die je ervoor betaalt. Maar ik ben er zelf niet geweest, dus heb eigenlijk geen idee. Wilde zelf ook gaan deze zomer... maar twijfel nu dus.

Offline

 

#7 2009-01-04 11:50:02

Dinte
Gast

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Mijn zweedslerares (Volksuniversiteit Den Haag) tipte deze zomercursus:
www.si.se

 

#8 2009-01-15 15:25:09

Karen1
Gast

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Op het laatste moment een afzegging kan ik me bij dit programma niet voorstellen aangezien studenten geplaatst worden op basis van een test aan het begin van de cursus. Dan ben je dus al begonnen. Misschien worden er dingen door elkaar gehaald.

Wat je uit de cursus haalt is deels aan jezelf. Mijn ervaring is dat er dagelijks een behoorlijke portie huiswerk wordt gegeven. Als je dat ook maakt is je leercurve heel goed. Zo niet, dan gaat de cursus al gauw te snel of mis je de oefening die nodig is om het geleerde vast te houden. De keuze voor wel of geen huiswerk maken kan wel eens moeilijk zijn gezien de vele mogelijkheden voor middag en avondactiviteiten die het programma biedt.

 

#9 2009-04-28 23:35:45

Jeanne
Gast

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Wij zijn daar vorige zomer, 2008, twee weken geweest en vonden het prima. Veel geleerd, gezellige sfeer, fijn appartement. Niet goedkoop, maar dat had je zelf al wel gezien. 's Morgens drie uur les, 'smiddags 1,5 uur les of excursie (eigen keus) en dan nog huiswerk. Wij hebben niet veel van het avondprogramma gedaan. Wel excursies in het weekend. Klassen van ca 15 personen , leerlingen van over de hele wereld.

 

#10 2009-06-30 16:49:18

Astrid
Gast

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Ik heb een aantal jaren geleden deze cursus gedaan (4 weken).
Erg veel geleerd en gelachen.
Je moet wel de tijd nemen voor je huiswerk, dan ga je echt met sprongen vooruit.

Groeten,
Astrid

 

#11 2009-07-02 08:54:17

harry73
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 235

Re: Ervaring met on-site cursus Uppsala (UISS)

Margo schreef:

Er werd eens op dit forum verteld over zo'n cursus, ik weet niet of 't juist die cursus is. De student kreeg op het laatste moment te horen dat er voor haar geen plaats meer was, d.w.z. toen de reis en kamer allemaal al geregeld was.

Ik kan 't niet meer terugvinden, maar misschien dat iemand 't zich herinnert?

Gelukkig heb ik een goed geheugen smile Het was een cursus in Stockholm die werd afgezegd. Ik heb zelfs het draadje terug gevonden! http://ordbok.lagom.nl/obforums/viewtopic.php?id=569

Henk hoeft zich dus niet onnodig ongerust te maken. Wel zou ik alle adviezen over het maken van huiswerk opvolgen en ik zou vergeten dat ik engels kan (spreken en verstaan).

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB