Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2009-07-07 13:19:08

harry73
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 235

Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

Zijn er mensen in Nederland die via de satelliet zweedse tv kijken en zijn er mensen in Zweden die via de satelliet naar nederlandse tv kijken?

Hoe doen jullie dat, of wat voor abonnement hebben jullie?
En zijn er mensen die een Dreambox hebben?

Offline

 

#2 2009-07-08 21:56:28

Lucky
lid/medlem
Uit: Helden NL
Geregistreerd: 2006-09-15
Bijdragen: 191

Re: Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

Jag onskar att jag hade svenska tv-kanaler wink
Ar trots allt glad att vissa program finns att se pa svt's hemsida....

Offline

 

#3 2009-07-08 23:30:06

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

Zie deze oude draad: Svenska TV-stationer i Nederländerna ??

Je hebt een satellietontvanger en een abonnement met Zweedse dan wel Nederlandse smartcard nodig. In verband met licentierechten van speelfilms en dergelijke kun je als buitenlander niet legaal hetzelfde type smartcard-abonnement krijgen als de inwoners van het land waar de zender voor is, al weet de smartcard natuurlijk zelf niet in welk land je hem in een decoder steekt.

Offline

 

#4 2009-07-09 08:47:27

harry73
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 235

Re: Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

Als je een satellietontvanger hebt met een dreambox digitale tuner, dan kun je je smartcard delen over een netwerk. Dit is helemaal legaal als je het via je thuisnetwerk doet om op twee tv's tegelijkertijd te kunnen kijken, volgens mij is het ook legaal als je het doet tussen een dreambox die in je huis staat en een die in je vakantiehuisje staat. je deelt de kaart dan via internet.

(En hoewel het theoretisch mogelijk is, is het natuurlijk niet legaal om een smartcard via het internet te delen met andere gebruikers. Het zou dus illegaal zijn als Lucky mijn zweedse abonnement zou krijgen via het internet)

Offline

 

#5 2011-01-30 16:03:01

Willy
Gast

Re: Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

harry73 schreef:

Zijn er mensen in Nederland die via de satelliet zweedse tv kijken en zijn er mensen in Zweden die via de satelliet naar nederlandse tv kijken?

Hoe doen jullie dat, of wat voor abonnement hebben jullie?
En zijn er mensen die een Dreambox hebben?

Hai, ik zag toevallig het woord dreambox staan.... Ik zou het maar niet kopen. Hadden wij ook 6 jaar geleden. Wij hebben het lang niet meer nodig. Wonen nu weer in Belgie. Betalen per maand zo n 45 euro of zo. Hebben nr. etc. Maar wij kunnen het maar niet afbestellen. Nergens te bereiken. Helaas is het een automatische afschrijving van de bank. Kan je na gaan hoeveel geld we verliezen. Er is wel wat aan te doen, maar dan moeten we eens de tijd hebben. Maar die dreambox.. leuk om te hebben om BVN te zien in het buitenland. Verder kregen we helemaal geen Nederlandse tv. En nu dit. Dreambox...website...contact us... bullshit! Goed dat ik dit lees, dat herinner me weer er weer eens aan te gaan doen ! Groetjes.

 

#6 2011-01-31 10:27:13

harry73
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 235

Re: Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

Ik snap niet helemaal waar je het over hebt. Waarom betaal je 45€ per maand voor een Dreambox en waarom kun je alleen maar BVN kijken. Je kunt toch alle zenders kijken van het pakket waar je je op aansluit?

Ik heb uiteindelijk geen Dreambox gekocht. Ik vond het toch te duur voor een HD versie met harddisk en verder wist ik ook niet of ik hem aan de praat kon krijgen met de zweedse Canal digital, maar ik zou nog steeds wel nederlandse tv willen krijgen.

Offline

 

#7 2011-10-08 21:16:48

Joop
Gast

Re: Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

Een Dreambox is een super sateliet ontvanger, gebruik hem al jaren!

Hij is alleen niet geschikt voor mensen met weinig computer skills.

Joop

 

#8 2016-04-16 13:30:49

alstonamos
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2016-04-16
Bijdragen: 1

Re: Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

een Dreambox en waarom kun je alleen maar BVN kijken. Je kunt toch alle zenders kijken van het pakket waar je je op aansluit???

Offline

 

#9 2017-11-13 03:04:59

chelsiea
Gast

Re: Zweedse/Nederlandse tv in het buitenland (via de satelliet)

I would be happy if you could help us. I hope my site will be Google accepted and put it ahead so that I can grow and hope that it will come to me.
fireboy and watergirl 4
dumb ways to die

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB