Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-02-21 11:51:05

pin
Gast

supermarkets/hypermarkets i Holland ?

Hej,

Har nu bott snart en månad i Amsterdam.
Vi har rätt nära till en lokal albert heijn och lidl. Men, jag är ute efter en stooooooooooor supermarket, alternativt hypermarket (typ franska geant eller carrefour eller liknande), där priserna är lite lägre och utbudet är mycket mycket större.


AH är inte direkt billigt och Lidl har inte allt man vill ha.

Så, finns det några supermarkets (typ det ovan beskrivna eller en willys liknande eller ica maxi liknande) i Holland ?
Helst i Amsterdamområdet.

Hur gör holländarna när de vill ha stort utbud ? Springer de runt till en massa butiker ?

Tack på förhand.. smile

//p

 

#2 2010-02-21 12:20:10

Lucky
lid/medlem
Uit: Helden NL
Geregistreerd: 2006-09-15
Bijdragen: 191

Re: supermarkets/hypermarkets i Holland ?

pin schreef:

Hur gör holländarna när de vill ha stort utbud ? Springer de runt till en massa butiker ?//p

De flesta (som jag kanner) storhandlar basvaror 1x per vecka, antingen i den "vanliga" matbutiken typ AH ( om planboken tillater ) eller i en lagprisbutik typ Lidl eller Aldi. Emellanat smahandlas det i den "vanliga" matbutiken.

Dessutom handlar de runt i bagariet, drogisten, slaktaren etc....


/Lucky

Offline

 

#3 2010-02-22 09:21:56

Helene
Gast

Re: supermarkets/hypermarkets i Holland ?

Albert Heijn är inte direkt den billigaste supermarket. Jag föreslar att du letar efter C1000, Dirk van den Broek, Hoogvliet, Jumbo, och Plus. Dom är vanliga 'supermarkten' så dom har ett utbud som Albert Heijn, alltså större än Lidl (eller Aldi, en Lidl-alternativ) men dock billig.

 

#4 2010-02-22 14:30:11

pin
Gast

Re: supermarkets/hypermarkets i Holland ?

Besökte en C1000 igår och den var inte speciellt mycket billigare än en AH. Dock så såg den mycket ofräschare ut än en AH.

Får ta och beta av listan som du beskrev och hitta någon värd att handla på i närheten.

Tack för hjälpen.. smile

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB